Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Nadja Douven - WaarBenJij.nu Het aftellen is begonnen - Reisverslag uit Heerlen, Nederland van Nadja Douven - WaarBenJij.nu

Het aftellen is begonnen

Door: Nadja

Blijf op de hoogte en volg Nadja

03 Maart 2013 | Nederland, Heerlen

Donderdag 28 februari hadden we een afspraak/interview bij het consulaat van Amerika in Amsterdam. Van dit gesprek hing alles af, zou het visum worden afgekeurd dan zou dat betekenen dat we niet naar Amerika konden gaan. Logisch natuurlijk want zonder een visum kom je Amerika niet binnen haha.

Maar goed, Om half 12 konden we ons DS2019 formulier gaan ophalen ook in Amsterdam. Dit zou in de buurt van het station zijn. Wij zijn erg eigenwijs en luisterden niet naar de navigatie waardoor we uiteindelijk 20 min. de andere kant op waren gelopen. Na een paar lokale inwoners te hebben gevraagd waar we naar toe moesten en geen duidelijk antwoord kregen, zijn we een bedrijf naar binnen gelopen. Hier kregen we wel antwoord en moesten dus weer 30 min. de andere kant oplopen. Om 12 uur kwamen we dan eindelijk aan en met het DS2019 formulier in ons bezit zette we onze reis naar het consulaat voort.

Met de tram gingen we naar het museumplein, waar het consulaat ligt. Eenmaal aangekomen bij het consulaat moesten we buiten wachten. Naderhand kwam een strenge man naar buiten die vroeg voor welk visum we kwamen, mijn naam en de tijd van mijn afspraak. Daarna mochten we naar binnen (yeey). Binnen veranderde de strenge man in een leuke spontane vent. Wij waren opgelucht, toch niet zo streng als we dachten. We hadden een leuk gesprek met de mannen en mochten daarna een andere ruimte binnen om vervolgends te wachten op ons ''interview''. De eerste keer dat ik werd omgeroepen moest ik mijnj papieren, paspoort etc. afgeven en daarna weer wachten. Bij de 2de keer kregen we het ''interview'' wat maar 2 min. duurde! Echt waar hadden wij ons druk over gemaakt. Voor ik het wist was mijn visum goed gekeurd!

Die zelfde avond hebben we ook gelijk ons ticket geboekt. Dus nu is het echt officieel en kunnen we niet meer terug! 21 maart vliegen we dan eindelijk naar the United States of America! Ik kan niet meer wachten!

Lots of loveee X

  • 21 Maart 2013 - 14:38

    Katinka Vliegen:

    Jeetje Nadja! Je zit nu in het vliegtuig, nu op dit moment dat ik je berichtje lees....
    Stoer hoor, twee Hollandse meiden naar het verre Amerika! Weet dat we aan jullie denken en ik hoop dat jullie er een schitterende tijd zullen hebben!
    Hou ons op de hoogte!
    alle liefs en tot volgend jaar! :-)
    X Katinka

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadja

Actief sinds 14 Jan. 2013
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 5746

Voorgaande reizen:

22 Maart 2013 - 24 Maart 2014

United States of America

Landen bezocht: